Spökjakt pÄ Borgvattnets prÀstgÄrd

Fredag; vid ett-tiden plockade en heltonad 250 Destroyer upp mig, och i tvĂ„ bilar med sex pers drog vi ner till Hoting. DĂ€r stannade vi hos en kompis/kollega dĂ€r vi tillbringade kvĂ€llen med youtube-videos frĂ„n PrĂ€stgĂ„rden och en del hedde sig i fyllan. Sen pĂ„ kvĂ€llen sĂ„ var vi nĂ„gra som drog ivĂ€g till ett spökhus utanför samhĂ€llet, sĂ„g ingenting dock.. givetvis var det tidig morgon innan alla hade lagt sig, jag la mig halv fem 😅



Lördag; vaknade vid 9, gick ner och tog en dusch nĂ„n timme senare dĂ„ jag hörde att dom andra börjat vakna. NĂ€r alla vaknat och nyktrat till sĂ„ drog vi, 13 tappra krigare med stjĂ€rnan siktad mot Borgvattnet.



VÀl dÀr gick vi husesyn, kollade pÄ kyrkogÄrden och vandringshemmet ett par hundra meter bort. KÀnde inte av nÄt obehag nÄnstans, men det var Ä andra sidan en solig och riktigt vacker höstdag..




Vi hade med oss emf-mÀtare, nedladdade Ghost radios, vÀrmekamera och nÄn annan pryl som bland annat visar temperaturen med fÀrger. Fanns Àven en "slagruta", som gav utslag lite överallt i huset. Tidigt pÄ kvÀllen, kring 19 tror jag att det var, satt vi pÄ övervÄningen med en radio igÄng och fick mycket kontakt.



Sen under kvÀllen/natten var vi fegisar antingen i det stora rummet uppe eller nere, vissa modiga gick ut och Àven ivÀg till kyrkogÄrden. Vi hade kontakt till och frÄn under hela kvÀllen & natten, mycket prat om giftermÄl och Àven namnen pÄ fyra av personerna som var med.

En mörk röst sade "demonerna", minns dock inte vad vi hade frÄgat först.. kÀnde aldrig nÄt större obehag (jo, nÀr vissa var tvungna att smyga upp vid fönstret bakom mig och skrÀmmas) förutom pÄ övervÄningen dÄ jag satt i soffan med vindsdörren bakom ryggen. Och dÄ he ibland började dra kallt helt plötsligt nÀr vi fick nÀrvaro pÄ radion, det fick man ju rysningar av.





Vid 3 gick vi och la oss, övertrötta, fnissiga och lite skraja, sÄ vi förde ett jÀvla liv tills vi somnade. Sov bra och lugnt, ingenting hÀnde under natten. Alla vaknade tidigt, vid 9 sÄ vi tog oss ivÀg rÀtt tidigt frÄn prÀstgÄrden ocksÄ. En fick uppleva en sömnparalys, en annan kÀnde tryck över bröstet nÀr han sov i GrÄterskornas rum, annars sÄ hÀnde det inte sÄ mycket mer.



Summan av kardemumman Ă€r att det var en jĂ€kligt kul helg, skönt folk och mycket skratt och svammel. KĂ€nns lite bĂ„de och att vi inte upplevde sĂ„ mycket förutom nĂ€rvaron pĂ„ radion, man vill ju gĂ€rna fĂ„ se nĂ„t samtidigt som man inte alls vill bli livrĂ€dd och skrĂ€md och fĂ„ vara med om nĂ„t otĂ€ckt 😂 vi har iaf pratat om att vi skulle ha varit till bĂ„de Barnmördarkorset och FrammegĂ„rden, vem vet, vi kanske far ut pĂ„ Ă€ventyr nĂ€sta sommar.

Hur som haver sĂ„ Ă€r jag jĂ€tteglad att jag Ă€ntligen fick fara till Borgvattnet, vi har pratat om det i Ă„ratal och nu, till slut sĂ„ blev det av 😊


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback















RSS 2.0