Snapshots; Österrike

Var ju ner till Österrike en sväng i början på juni! Hela släkten drog dit och vi var där från fredagkväll till tisdag. Det var varmt, väldigt kul och så jävla underbart att komma tillbaka dit.

Från lördagen; frukost på hotell, utsikt från Autobahn och brunchen i huset i Krumbach.

Vi gick till kyrkogården i spöregnet. Familjegraven på en jävulst vacker kyrkogård som ligger högst upp på en gräsbevuxen kulle med utsikt över halva bygden.

Mitt i Krumbach.

På lördagskvällen åt vi middag och efterrätt på Krumbacherhof 👌

På söndagen drog större delen av släkten till Schneeberg för att åka tåg upp på toppen.

Var tvungen att köpa en fluffig turisttröja för att överleva de 12 plusgraderna på toppen.

När vi kom tillbaka från Schneebergbanen for vi till en glassbar i Krumbach, och sen ut på en promenad i byn. Bilden längst ner är på huset och gården där morfar växte upp :)

Från söndag till måndag sov vi på slottet i Krumbach som numera är ett hotell. På kvällen gick vi på spökjakt men fick inte se nåt spöke tyvärr :(

Utsidan av slottet. På väg ner därifrån, kan tala om att en hel del vägar i Österrike ser ut så där 😅

Slottet Schönbrunn i Wien. Mäktig frukostpaviljong kungen hade på kullen. Och kolla grinden med alla krumelurer, så jäkla snyggt!

Slottet har en tillhörande djurpark där vi traskade runt hela dagen. Sen på kvällen åt vi middag på en restaurang, och sov sedan i en lägenhet i Wien till tisdag, då vi åkte tillbaka till Sverige.