BlÀ

Kul start jag fick pÄ ledigveckan... I torsdags fick jag vÀrldens jÀvla tandvÀrk, fredag for jag upp pÄ akuttiden hos tandis i GÀllivare. Givetvis hade mina kollegor skrÀmt upp mig med historier om rotfyllningar innan... Fick sitta och vÀnta i 3,5 timmar, vart undersökt, konstaterades att jag mÄste rotfylla eller dra ut en tand. Bangade totalt, pga skitrÀdd för tandlÀkaren och för att jag blivit uppskrÀmd.

Gick pĂ„ Ipren hela arbetsveckan, var pĂ„ riktigt dĂ„ligt humör nĂ€r det gjorde ont, var inte alls nĂ„ kul. Ringde tandlĂ€karen jag brukar gĂ„ till hĂ€r hemma igĂ„r, fick tid idag 16.30 sĂ„ det absolut första jag gjorde nĂ€r jag kom hem idag var att pĂ„börja en rotfyllning.. ville lipa, ville smita, men efter tvĂ„ sprutor med bedövning, varav en i gommen (😭😭) sĂ„ gick det smĂ€rtfritt.

Sen sa tandis att nĂ€r det gör jĂ€tteont att rotfylla sĂ„ beror det pĂ„ att bedövningen inte riktigt tar för att tanden fortfarande lever, det gick förmodligen bra för mig idag dĂ„ eftersom jag bangade i fredags och tanden hann dö helt och hĂ„llet đŸ˜… mindre kul nu nĂ€r bedövningen börjat slĂ€ppa, nu kommer jag ha lika ont som jag haft tidigare i nĂ„n dag... Har varit en dĂ„lig vecka för mig 😜


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback















RSS 2.0